Einde nadert

23 april 2017 - Tralee, Ierland

Goedenavond allemaal en leuk dat jullie weer de tijd nemen om op deze link te klikken! Wat een maand is er voorbij gegaan. Ik keek terug op mijn pagina en ik zag dat mijn laatste blogpost een maand geleden is! De tijd gaat zo snel hier, dat is niet te beschrijven. Nog een maandje en dan staat de terugreis alweer geboekt naar Amsterdam.

Afgelopen maand heb ik vooral veel verschillende dingen meegemaakt zoals het maken van tentamens, de drukte in Dublin en de drukte rondom en in  de vakantie. Echter had ik dit voor geen goud willen missen. Graag wil ik jullie meenemen in een paar van mijn belevenissen, hier in Tralee, Ierland.

Voor de vakantie heb ik samen met de internationale studenten een dagtrip gemaakt naar Blarney & Kinsale. Hier hebben we samen een erg mooi kasteel bezocht. Het gaat in het kasteel vooral om de legende van het kasteel en de Blarney Stone. Als je de steen kust, echt waar kust, dan ben je een echte Ier en heb je de gave gekregen van kletspraat of welsprekendheid. Hier hebben we een mooie wandeling gemaakt in de tuinen van het park. Samen met een paar studenten hebben we een mooie dag afgesloten in het historische dorpje Kinsale met een Guinness.

2 weken geleden is de vakantie begonnen hier. Dit betekende vooral voor mij dat er tijd was voor een trip naar Dublin met Ali en Knut. Dit was een superfijne tijd! Het kost wel wat geld om deze trip te maken maar als je er eenmaal bent (na een busreis van 4.5 uur) dan kijk je je ogen uit. We zijn met elkaar naar de Guinness brouwerij geweest en dit moet je een keer meemaken als je in Dublin bent! Hier leer je alles over Guinness en aan het einde van de tour kan je zelfs genieten van een pint Guinness, samen met een mooi uitzicht over de stad Dublin. Ook hebben we genoten van de whiskey in de Jameson distilleerderij. Na een kleine uitleg over de geschiedenis van de distilleerderij was het tijd om zelf te ontdekken hoe de ingrediënten van de whiskey smaakten en roken. Na deze interessante tour was het natuurlijk ook tijd om de whiskey te proeven. Paps: echt een aanrader! Ik kijk er naar uit om een glaasje whiskey met je te drinken als ik weer in Nederland ben.

Ook zijn we naar het mooie Croke Park stadium geweest, waar vooral Hurling en Geallic Football wedstrijden gespeeld worden. Wat een super mooi stadium en vooral de man die ons rondleidde, als ik je nog een keer tegen kom krijg je de beloofde kaas uit Nederland! Hierbij de linkjes naar de beide sporten als je benieuwd bent:

Geallic Football : https://www.youtube.com/watch?v=TEAbWrdB9XU

Hurling: https://www.youtube.com/watch?v=TmzivRetelE

Ook hebben we in Dublin bezoekjes gebracht aan verschillende universiteiten. Dit was vooral in het belang van cultuur snuiven. Vooral de universiteiten in Ierland hebben een oude uitstraling met een moderne twist. Erg mooi om te zien. Ohja en Ali: ik wens je het allerbeste in Dublin op je nieuwe universiteit en ik hoop je zeker nog eens te mogen begroeten in Nederland. (Ali, if you read this story, I will translate this for you haha!)

Terug gekomen uit Dublin was het tijd om mijn verslagen te maken voor mijn stage in Nederland, bij Olympia Heerenveen. Toch moet ik even zeggen dat het wel moeilijk is om om te schakelen van een weekje Dublin naar studeren. Gelukkig zijn alle vragen op tijd ingeleverd en is dit ook goed afgerond. Nu maar wachten op de cijfers!

Tussen het verslagen maken door zijn ook mijn ouders samen met een goede vriendin, Jitty, langs gekomen. Super fijn om ook jullie weer gezien te hebben! Samen hebben we een mooie wandeling gehad in het National Park in Killarney en hebben we een mooie tocht gemaakt langs de Atlantische Oceaan in Dingle. Als klap op de vuurpijl hebben we een mooie maar enge tocht gemaakt tot aan de top van de bergen en hebben we samen een brug beklommen in Kells Bay, House & Gardens! Wat was dat een geweldige week!

Voor de volgende weken staan er nog een paar leuke en spannende dingen op het programma. Als eerste wil ik graag zeggen: Ronald en Timon, pas op voor de vele Guinness en de vele wandelingen :) neem je camera mee en we maken er een super mooie tijd van, hier in Ierland! Ook staan de examens voor de deur, maar door de vele voorbereidingen moet dit goed komen.

Bedankt voor het lezen van deze blog en tot de volgende keer!

1. Tante Regina:
    Hallo Michiel.
    Weer een mooi verhaal. Veel gezien en beleefd. Voor mij zijn verschillende dingen erg bekend. Zoals je weet hebben wij een rondreis door Ierland gemaakt en o.a. Dublin bezocht. Blarney/Kinsale zijn ook bekend en erg mooi.
    Veel succes nog de laatste maand.
    Groetjes Tante Regina.
  2. Mama:
    24 april 2017
    Hoi lieverd, wat heb je ons op een mooi verhaal en schitterende foto's getrakteerd!
    Dit is een ervaring die niemand je nog afneemt. De dagen dat we je bezocht hebben waren gezellig, we hebben mooie natuur gezien ook veel plezier samen beleefd. Heel veel succes de komende weken met je eindtentamens en geniet nog even lekker van dat prachtige Ierland.

XXX mama
  3. Je favoriete neef:
    24 april 2017
    Leuk verhaal en mooie foto's weer!
  4. Opa en oma Nooijen:
    25 april 2017
    hoi , michiel,
    weer een berichtje terug wat heb je het toch goed.,
    naar dublin bergbeklimmen
  5. Opa en oma Nooijen:
    25 april 2017
    Hoi Michiel,
    weer een berichtje terug wat heb je het toch goed in
    Dublin berg beklimmen en een glaasje wyskie drinken met je vrienden
    de tijd gaat nu wel heel snel, we hopen dat je succes hebt met je examens
    tot ziens en de groeten van ons, houdoe