De eerste maand in vogelvlucht voorbij!

17 februari 2017 - Tralee, Ierland

Hallo allemaal,

Hier weer een nieuw reisverhaal van mijn belevenissen hier in Tralee, Ierland! En ik kan je wel vertellen, wat was dit een week vol belevenissen en nieuwe indrukken. Helaas ben ik er vorige week niet aan toe gekomen om een reisverhaal te schrijven omdat ik vorige week vrijdag ziek ben geworden. Het gaat nu alweer wat beter, maar de luchtvochtigheid en het klimaat hier is toch een stuk anders dan in Nederland. Dit resulteert wel tot het minimale sporten helaas, maar hopelijk kan ik dit weer oppakken na 2 weken.

School gaat hier zijn gangetje, de lessen zijn heel erg informatief. Deze gaan vooral over bedrijfskunde, bedrijfseconomie en het leren innovatief denken over de maatschappij. Dit is erg leuk om mee te maken, omdat je ook leert hoe de bevolking in Ierland denkt over de Ierse rechten en plichten van de mens.

Vorige week zaterdag kwamen mijn ouders en broer langs! Ik was super enthousiast om ze eindelijk te zien en ze even te knuffelen. Hier had ik wel lang naar uitgekeken. Zaterdagavond hebben we lekker gegeten in een Italiaans restaurantje en hebben we bijgekletst. Zondags zijn we naar het mooie National Park in Killarney geweest, om lekker uit te waaien en te wandelen door de mooie Ierse landschappen. Hierbij kreeg ik ook de kans om mijn nieuwe camera uit te proberen. Dit resulteerde tot hele mooie en leuke foto's (komen nog online). Martijn heeft ook fotos genomen en die zullen ook nog online komen op deze reispagina (tijnie, bedankt daarvoor!)

Maandag zijn we samen het centrum van Tralee in geweest en hierbij ook het National Park in Tralee bekeken. Hierna boodschappen gedaan en samen met mijn kamergenoten Knut en Ali wraps gegeten. Mijn weekend kon niet meer stuk!

Deze week ga ik wisselen van appartement vanwege gezondheidsredenen. Gelukkig zijn er voldoende appartementen beschikbaar hier in Tralee en hoop ik dat mijn gezondheid weer wat opknapt in een weekje tijd. Ik kijk er naar uit om ook hierna weer lekker te gaan sporten en leuke uitstapjes te maken naar bijvoorbeeld Dublin met mijn mede kamer genoten.

Groetjes uit Tralee en tot volgende week!

1. Mama:
    22 februari 2017
    Hey toppertje, fijn dat het wat beter gaat en je snel kon overhuizen naar een beter appartement. We hadden een heerlijk weekend met ons vieren en je roommates. Werkelijk schitterende natuur en een mooi groen land hebben we gezien. Hopelijk knap je nu snel verder op, wij zijn al weer terug in het dagelijkse ritme. Hou je haaks en tot de volgende Skype
  2. Opa en oma Nooijen:
    23 februari 2017
    hier de mortel we hebben weer alles gelezen,
    en open dat het weer wat beter met je gaat j
    wij wachten nu op je foto,s en hopen dat je vlug weer de oude bent.
    t0t de volgende keer groetjes van ons.
  3. Tante Regina:
    24 februari 2017
    Hier Lieshout. Mooi verhaal weer. Fijn dat jullie een gezellig weekendje hebben gehad.
    Ja inderdaad Ierland is een schitterend land, veel natuurschoon.
    Ben benieuwd naar de foto's. Doei.