Weer een week voorbij!

4 februari 2017 - Tralee, Ierland

Hallo allemaal,

Hier weer een nieuw reisverhaal van mij, hier in Tralee, Ierland. Ik neem jullie mee in mijn dagelijkse studentenleven en in mijn belevenissen.

Wat een week! Wat heb ik veel beleefd hier deze week in Tralee! Ik denk dat gewoon moet beginnen bij het begin van mijn belevenissen deze week. Zondags lekker rustig aan gedaan en meteen een opdracht ingeleverd voor het vak Critical Thinking and Innovation. Toch is dit best wel een moeilijke opgave voor mij, omdat je iets in het engels moet typen. Desondanks toch een leuk stukje over Flea (bassist van de Red Hot Chili Peppers) ingeleverd. Later op de dag lekker een stuk gewandeld door het centrum van Tralee, wat eten gekookt en toen was het toch na een filmpje tijd om snel te gaan slapen voor de aankomende schooldagen.

Maandags ging school redelijk snel voorbij, leuke en informatieve lessen gehad over bedrijfseconomie samen met andere Erasmus studenten namelijk Christopher uit Duitsland en Pilvi uit Finland. Dit maakt het toch een stukje leuker omdat je wat meer mensen leert kennen die ook net als ik hier in Tralee Town Centre Apartments wonen en ook net zoals ik 4 maanden fulltime studeren in Bedrijfskunde en Management. Ook de lessen Animal Husbandry en Strategic Management Implementation vlogen om. Later op de dag afgesproken met Knut (mijn kamergenoot uit Duitsland) om lekker een uurtje te gaan squashen in het sportcentrum. Wat een leuke avond zeg! lekker eventjes meppen tegen een klein balletje en in beweging zijn.

Dinsdag begon de dag om 11 uur, met lessen in Bedrijseconomie en Critical Thinking and Innovation. De lerares van het laatst genoemde vak kan heel goed vertellen en neemt je ook mee in haar verhaal. Zonder dat je het door hebt zijn de 2 uren zo om. Ook op dinsdagavond ben ik gaan sporten, namelijk badminton. Samen met Knut, Sebastian en Lara, allemaal Duitse studenten en bewoners van het TTCA) heb ik een leuke avond gehad.

Woensdag stonden de vakken Digital Marketing op het programma. Niet het allerleukste vak om te volgen maar wel interessant voor een aankomend manager. Deze week hebben we vooral het assignment behandeld. Hiervoor moet ik een klein bedrijfje vinden in de wereld waarvoor ik een bedrijfsanalyse kan maken. Gelukkig kan ik hier nu al mee beginnen zodat het geen probleem vormt voor mijn verdere studie hier in Ierland. In de avond stond er een leuk evenement op het programma, namelijk wandklimmen. Wauw, wat is dat vet! Je gaat met 20 man ongeveer naar het plaatsje Dingle om in een afgelegen loods te klimmen. Dit is een uurtje rijden vanuit Tralee. Samen met mijn kamergenoot Ali en andere studenten uit Finland en Frankrijk heb ik een superleuke avond gehad. Filmpje staat ook online als je benieuwd bent.

Donderdag begon de dag ook om 11 uur, dus ik kon een beetje bijkomen van het klimmen. Toch voelde ik wel de spierpijn in mijn polsen en schouders van het klimmen. Desondanks ben ik na de lessen Digital Marketing gaan voetballen s'avonds in het sportcomplex met mijn kamergenoot Knut en andere medestudenten. Superleuk om dit te doen en volgende week staat dit, net zoals wandklimmen, weer op het programma. Toch gebeurde er vandaag iets opmerkelijks, namelijk dat de les Social Media Tools niet doorging. Ik bleek de enige student te zijn in de les vandaag, omdat de andere 2 Ierse jongens andere verplichtingen hadden. Hierdoor besloot de lerares dat de les niet doorging en was ik 2 uurtjes eerder vrij.

Vrijdag begonnen de lessen zoals normaal om 9 uur. Dit ging vrij snel voorbij, omdat de lessen vooral achter de computer waren en ik mijn eigen website mag maken voor Social Media Tools. Ik heb nog geen onderwerp voor de website maar ik neig tot een onderwerp in de politiek of sport. Na de lessen ben ik samen met Knut en Sebastian naar het grote winkelcentrum gefietst om te kijken voor een nieuwe kleren en een nieuwe mp3-4 speler voor Knut. Helaas niks gevonden. Na het bakken van wat pannenkoeken en een Skype gesprek met mijn ouders in NL ben ik naar een TTCA feestje geweest in een van de appartementen. Ik kan je wel een ding verklappen nu: de studenten hier weten wel wat feesten is. Hoe later het werd, hoe meer losser iedereen werd. Toch heb ik hiervan genoten, omdat er verschillende studenten zijn van verschillende nationaliteiten en gebruiken.

Vandaag heb ik lekker rustig aan gedaan, wat boodschapjes gehaald voor het koken vanavond en een nieuw kaartspelletje gespeeld met mijn kamergenoten. Overigens is er een nieuwe jongen bij ons in het appartement ingetrokken, namelijk Simon uit Frankrijk. Hij werkt/ loopt stage hier in Tralee, als een ingenieur en is vooral in het weekend hier. Vanavond gaan we gezellig met zijn allen de kroeg in en dat wordt zoals altijd een leuke avond.

Voor nu, bedankt voor het lezen van dit reisverhaal en veel liefde naar jullie allemaal. Ik maak het goed en ik kan nu na een paar weken zeggen dat ik met volle teugen aan het genieten ben van de tijd hier in Ierland.

Vele kusjes en groetjes voor iedereen!

1. Opa en oma Nooijen:
    hoy michiel,
    het was een heel verhaal om te vertellen,
    maar heel interessant.
    hou goede moed met je leren en sporten
    en tot volgende keer veel groetjes van ons opa en oma.
  2. Mama:
    5 februari 2017
    Hallo stoere vent, wat een verhalen allemaal weer. Lekker sportief en allerlei uiteenlopende vakken en activiteiten. Misschien voor je website een idee om iets over de verkiezingen in de 2e kamer? Omdat je het over iets met politiek had... Het Engels praten gaat je ook al stukken beter af maar dat kan ook niet anders als je de hele dag je verstaanbaar moet maken in deze taal. Heel veel liefs, succes en tot de volgende blog of Skype
  3. Papa:
    5 februari 2017
    Hey Topper. Wat beleef je daar veel in Tralee. Geen dag hetzelfde, zelfs geen uur hetzelfde. Wordt bijna jaloers op de leuke aktiviteiten welke je s'avonds doet . Hoor en merk dat het steeds beter gaat met je .
    De lessen en communicatie in het Engels wordt steeds gemakkelijker.
    Makkelijk voor later .
    Een onderwerp over de politiek past wel bij je . Ben benieuwd naar je volgend verhaal en belevingen .
    Dikke boks en knuffel en neem er eentje van mij . Gr papa