Op de helft!

20 maart 2017 - Tralee, Ierland

Hallo allemaal!

Hier weer een nieuw reisverhaal, over mijn belevenissen in Ierland. Ik moet jullie vertellen, dit was een heftige week met veel indrukken over de cultuur en de verschillen met Nederland. Na een tijdje hier gewoond te hebben vallen toch een paar dingetjes extra op zoals de rust die mensen hier uitstralen, hoe gemakkelijk mensen elkaar vertrouwen en hoe vrijgevend de Ierse mensen zijn.

De weken vliegen nu echt voorbij, vooral omdat het maken van verslagen en colleges bijwonen veel tijd kost. Ik ben nu echt aangewezen op mijzelf, dus ook het eten koken en de was doen is mijn eigen verantwoordelijkheid. Hier kan ik best trots op zijn dat dit nu allemaal zijn gangetje gaat.

Afgelopen week was het hier vakantie, maar dat betekend niet dat veel vrije tijd was. Ik heb vooral veel tijd besteed aan het maken van verslagen en het bijhouden van informatie voor mijn eigen school in Nederland. Hiervoor loopt nog een onderzoek bij mijn oude stage, Olympia. Ook had ik eventjes tijd om te Skypen met de leidinggevende van Olympia, meneer K. Visser. Erg leuk om te horen dat het goed gaat met mijn oude stage en na mijn studieperiode wil ik graag jullie nieuwe pand komen bewonderen in Heerenveen! Woensdag kon ik mijn opa en oma voor de eerste keer op Skype zien, met enig hulp van de familie. Zo leuk om te horen dat ook in Brabant alles goed is en dat ik toch wel een beetje gemist wordt.

Afgelopen donderdag stond een leuke trip op het programma met een grote groep van verschillende studenten en nationaliteiten naar Galway, ongeveer 200 km van Dublin. Hier hebben we met zijn alleen een B&B geboekt om vrijdags St. Patricks Day te vieren. Dit is de nationale feestdag in Ierland, net zoals koningsdag in Nederland. Ik moet zeggen, de parade op vrijdag is een leuk feestje om mee te maken! Na de parade hebben we het echte Ierse pub gevoel beleefd met een Guinness biertje en s'avonds een lekkere lokale whiskey. Op zaterdag was het helaas alweer tijd om naar huis te gaan met de bus, nadat we met een klein groepje de universiteit van Galway bezocht hadden. Vergeleken met het Institute of Technology in Tralee, is de universiteit in Galway immens groot!

Eenmaal aangekomen in mijn eigen appartement was het tijd om vooral verslagen af te maken en mij voor te bereiden op de komende weken school. Ook staan er al leuke dingen gepland in de komende weken, zoals het beoefenen van diverse sporten. Dit kan zijn wand klimmen, voetballen, badminton en joggen. Vooral het wand klimmen en joggen doe ik veel met klasgenoten en huisgenoten. Dit levert uiteindelijk een voldaan gevoel op met een leuke herinnering, zoals jullie in de foto's vast wel kunnen terug zien!

Tevens is er een trip geboekt naar Dublin, met Ali en Knut. Tijdens de trip willen we graag de Guinness brouwerij en de Jameson Whiskey brouwerij van binnen bekijken. Ali is al vaker in Dublin geweest voor zijn studie, dus die weet de mooiste plekjes te vinden in Dublin!

Voor nu, bedankt voor het lezen en graag tot de volgende blog!

1. Mama:
    20 maart 2017
    Jaaaa mooi verslag en jij ook eindelijk aan de whiskey. Fijn dat je Galway en st. Patricksday ook zo leuk vond. Thuis gaat alles zijn normale gangetje. Heel veel liefs, mama.
  2. Ome Gerard & tante Petra:
    20 maart 2017
    Ha Michael, het is zo leuk om iedere keer weer je verhalen te lezen. Dat de tijd zo snel gaat geeft wel aan dat je geniet van je tijd dat je in Ierland bent en dat je druk met je studie bezig bent. Nog een hele fijne tijd en laat je reisverhalen maar komen. Dan hebben we n beetje t gevoel dat we er ook bij zijn. Heel veel liefs uit Helmond
  3. Papa:
    Hey Kerel
    Kunnen wel thuis ook eens samen een glaasje van het heerlijke vocht nuttigen!!
    Ben blij dat het een stuk beter met je gaat .
    Blijf vooral genieten van de dingen die je meemaakt en tot de volgende Skype of verhaal.

Liefs papa
  4. Fenna Piersma:
    22 maart 2017
    Hallo Michiel,

Wat leuk om te lezen. Ik hoorde inderdaad al van Kor dat er contact was geweest, goed bezig! Ik heb het nieuwe pand al even mogen bewonderen en het is zeker de moeite waard om daar een bezoekje te brengen als je weer terug bent. Voor nu lekker genieten van je tijd in Ierland!
  5. Opa en oma Nooijen:
    23 maart 2017
    hoi Michiel ,
    weer een berichtje terug
    wat een verslag zeg
    dat je geschreven hebt, zo dadelijk wil je nog naar huis terug komen
    michiel geniet van de tijd dat je daar nog bent
    tot volgend bericht en veel groeten van ons
  6. Opa en oma Nooijen:
    23 maart 2017
    nog een reactie tussen nog en huis moet niet komen staan